Sprzedajesz w sieci? Dowiedz się jakie prawa mają Twoi klienci!

Decydując się na prowadzenie działalności gospodarczej w sieci powinieneś dokładnie zaznajomić się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Ustawodawca bowiem przewidział pewne problemy, które mogą pojawiać się w realizowaniu umów na odległość. Wśród przedsiębiorców działających w e-handlu, jak i wśród klientów możemy zauważyć bardzo częste próby działań niezgodnych z literą prawa. Wynika to z nieznajomości zapisów lub ich nadinterpretacji.

 

Sprzedając przez Internet zawierasz umowę cywilnoprawną!

Jako zarejestrowany podmiot gospodarczy masz wobec konsumenta takie same obowiązki, jak przedsiębiorcy wykonujący działalność stacjonarną. Kupujący, który nabywa oferowany w asortymencie produkt godzi się na zawarcie umowy cywilno-prawnej. Oznacza to, że ewentualne roszczenia rozwiązywane są zgodnie z Kodeksem Cywilnym, gdzie zastosowanie mają odpowiednie dla sytuacji paragrafy.

 

Klient ma prawo zwrotu towarów, które jest niezależne od wewnętrznego regulaminu sklepu

Wielu przedsiębiorców w regulaminach sklepów internetowych zamieszcza zapis, w którym to klient zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy. Nawet jeżeli kupujący zgodzi się z regulaminem zapis ten nie ma mocy prawnej. Zwroty towarów kupionych online są bowiem prawem zawartym w ustawie a takiego prawa zrzec się nie można. Oczywiście są wyjątki, w których zwroty towarów nie muszą być przyjęte i również na ich temat warto dowiedzieć się nieco więcej, aby obronić się przed nierzetelnymi działaniami ze strony klientów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *